Duck Hunting – Flash Fiction for Aspiring Writers

Photo by: PricelessJoy

Duck Hunting

Enis stopped his camouflage-painted pickup at the edge of the public park duck pond.

“What’re we doing here?” said Leon.

“You notice we didn’t bag one gol’danged duck this mornin’?” grimaced Enis through his shabby, full beard.

“Yep.” Leon spit some chewing tobacco out the window. “Dang ducks gettin’ smarter every year.”

“Well I ain’t goin’ home empty-handed. We gonna git us a duck right here!”

Leon grimaced. “Sign back yonder said these here ducks were protected by…uh…”

“Don’t see no ranger, do you?”

“Didn’t mention a ranger. It was…some funny word…uh…”

“Jus’ some high-falootin’ legalese, Leon.” Enis pointed at the ducks. “Lookit ’em. Ain’t even runnin’ away. Ain’t got the common sense to recognize a duck hunter!” He stepped out of the truck, aimed his shotgun, and fired.

Blue light flashed in front of the duck. The shot bounced back.

“Aaaaaaaah!” screamed Enis. “My leg! Ooooh, danged ricochet!”

“Aha!” muttered Leon. “So THAT’s what ‘Protected by Force Field’ means!”
________________________________
This is my first entry for Flash Fiction for Aspiring Writers. I recognize a bunch of folks here already. I’m happy to be here. Each week, a photo prompt starts the ball rolling for flash fiction. Look here to see what other people wrote about the photo above: http://new.inlinkz.com/view.php?id=525087

Advertisements

About EagleAye

I like looking at the serious subjects in the news and seeking the lighter side of the issue. I love satire and spoofs. I see the ridiculous side of things all the time, and my goal is to share that light-hearted view.
This entry was posted in Short Fiction and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

18 Responses to Duck Hunting – Flash Fiction for Aspiring Writers

  1. Colline says:

    An unexpected ending 🙂

    Liked by 1 person

  2. milliethom says:

    Well, that was an unexpected method of duck protection.lol I imagine it would be a costly one to set up, too. Enis’s determination to get himself a duck definitely backfired. Nice one. 🙂

    Liked by 1 person

  3. I like that! They shoot at the duck and it comes back at them. Haha! Very imaginative and I love it!! Happy that you participated! I hope you will continue. 🙂

    Liked by 1 person

  4. List of X says:

    If you reckon some goddam force field is gonna stop a duck-huntin’ redneck, you got ‘nother thing comin’, pal. 🙂

    Liked by 1 person

  5. John Yeo says:

    What an imaginative ending Eric ~ Justice if you ask me ~ Ricochet return with a backfire vengeance~ 🙂

    Liked by 1 person

  6. Shey says:

    hehehe, should have remembered that dang word before shootin’. 🙂

    Liked by 1 person

  7. phylor says:

    T’aint right to feed ’em duckies (or any bird) bread — bad for their innards!
    Laffed my way thru — I know some good ole boys!

    Liked by 1 person

Don't be shy. Say something!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s